piątek, 19 października 2018

Dluga droga w dol / Nauka spadania


Hej! Jak Wam mijają pierwsze dni jesieni? Mi standardowo na chorowaniu i choć przez większość czasu czuję się naprawdę fatalnie - to przeziębienie ma swoje plusy. Wreszcie mogłam skupić się na sobie i na dokończeniu książki. Powieścią tą jest "Długa droga w dół", do której przeczytania nakłonił mnie film powstały na jej podstawie. I choć oryginalny tytuł w wersji angielskiej brzmi tak samo, z niewiadomych przyczyn ktoś przetłumaczył film na "Naukę spadania".
Obydwa dzieła opowiadają o czterech ludziach w różny sposób pokrzywdzonych przez los, którzy w noc Sylwestrową postanawiają popełnić samobójstwo. Do czynu jednak nie dochodzi za to zaczyna się seria zabawnych zdarzeń, które pomagają zrozumieć bohaterom, że naprawdę warto żyć. Zarówno książka (jak i film) potrafią wciągnąć czytelnika, wzruszyć oraz rozbawić. Muszę przyznać, że były dla mnie prawdziwym pocieszeniem i miłą odskocznią od rzeczywistości. Nie chcę zdradzać Wam szczegółów fabuły, gdyż mogłabym zniszczyć przyjemność oglądania/czytania, ale są naprawdę warte poświęcenia jednego czy dwóch wieczorów. Dodam także, że w filmie zaszczyci nas taka gwiazda filmu jak Pierce Brosnan, a książka jest naprawdę prosta i przyjemna w czytaniu. 
A Wy co myślicie o tych tytułach? Mieliście już z nimi do czynienia? 

8 komentarzy:

  1. Przeziębienie ma swoje plusy :) Zawsze to trochę wolnego czasu na czytanie i oglądanie filmów :D Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Nie słyszałam o tej książce, ale lubię taką tematykę, więc chętnie kiedyś przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  3. Ja również zazwyczaj sięgam po książki jeśli leżę w łóżku z przeziębieniem ;)

    Moncia Lifestyle

    OdpowiedzUsuń
  4. Reading itself is a therapy
    www.stylebasket.in

    OdpowiedzUsuń
  5. Bardzo lubię czytać. Teraz zachorować to ja nie mogę, za dużo zajęć.
    https://inspiracjepatrycjil.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  6. Czytałam książkę, o filmie nawet nie wiedziałam. Książka dobra.

    OdpowiedzUsuń
  7. I didn't know this book, I hope to find it here in Brazil to read, but I liked the tip.
    I loved your blog that I'm already following
    https://beperes.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń

Odwdzięczam się za każdą obserwację i każdy komentarz. Za wszystkie Wam serdecznie dziękuję!